Dabartiniai globalūs reiškiniai paskatino vis daugiau įmonių komandų dirbti nuotoliniu būdu. Dar iki Covid-19 buvo prognozuojama, jog nuotolinių darbuotojų visame pasaulyje padaugės 43% iki 2023 metų.

Komandos efektyvumas remiasi tais pačiais principais, tiek dirbant nuotoliniu būdu, tiek akis į akį. Visgi nuotolinės komandos susiduria su didesniais iššūkiais, turint omenyje komunikaciją, motyvaciją, bendrą kultūrą bei tarpusavio ryšį. Greičiausiai susiduriate su šiomis situacijomis ir ieškote sprendimų, kaip užtikrinti sklandų komandos darbą?

Turime idėjų, kaip padėti komandoms, dirbančioms nuotoliniu būdu!

Kartu su partneriais Catalyst Lietuva sukūrėme žaidybinius metodus, tinkamus tiek ugdyti komandos įgūdžius, tiek ir smagiai leisti laiką kartu online.

Kaip vyksta mūsų nuotoliniai žaidimai?

  • Dalyviai prisijungia ir suskirstyti į mažesnes komandas bendrauja naudodamiesi Zoom arba MS Teams programėle.
  • Žaidimai vyksta arba kompiuterio interneto naršyklėje, arba planšetiniame kompiuteryje / išmaniajame telefone specialių programėlių pagalba.
  • Iki žaidimo dalyviai gauna visą reikiamą techninę informaciją, leidžiančią pilnai pasiruošti sesijai.
  • Visos žaidimų sesijos yra moderuojamos gyvai, priklausomai nuo dalyvių skaičiaus su Jumis dirba vienas arba daugiau fasilitatorių.
  • Sesijų metu padedame dalyviam geriau susipažinti ir „apšilti“. Po žaidimo daromos refleksijos, aptariami komandų rezultatai.
  • Mūsų žaidimai yra tinkami komandinių kompetencijų ugdymui, todėl dažnai praplečiame iki ilgesnės trukmės mokymų.

The Infinite Loop

Mūsų populiariausias žaidimas nuo šiol įmanomas ir visiškai nuotoliniu būdu dirbančioms komandoms!

Programišių komanda sušaukiama slaptai misijai. Naktį prieš žaidimą, jaunuolis, nusipirkęs virtualios realybės įrangą iš įtartinos įmonės, netikėtai buvo fiziškai įtrauktas į virtualų žaidimo pasaulį. Komandos misija – naviguojant tarp virtualaus ir realaus pasaulių, ieškoti užuominų ir padėti jaunuoliui sugrįžti į realybę.

Vienu metu tik vienas iš komandos narių gali matyti situciją virtualioje erdvėje ir apibūdinti tai, kol kiti stengiasi atrasti sprendimus ir atrakinti visas duris. Kai atrodo, jog iššūkis įveiktas – komandos atsiduria antrame lygyje ir privalo iš naujo pereiti visus kambarius, tik su sudėtingesniais galvosūkiais.

Trukmė: 1,5 – 2,5 val.

Dalyviai: 4 – 200 žm.

Lenktynės aplink Pasaulį

Tai interaktyvi komandos formavimo veikla, specialiai sukurta nuotoliniu būdu dirbantiems žmonėms. Naudojantis mūsų aplikacija „Go Team”, šis užsiėmimas prieinamas per bet kokį įrenginį, bet kurioje vietovėje. Visi trys žaidimo „Lenktynės aplink Pasaulį“ lygiai suteikia didelę smagių ir įtraukiančių iššūkių įvairovę. Kiekviena komanda reprezentuoja vieną tyrinėtoją.

Komunikuodami vaizdo konferencijoje, žaidėjai bendradarbiauja su kitais nariais ir veda savo komandos avatarą aplink Žemę. Siekiant sėkmingai užbaigti visus tris lygius ir gauti maksimalų taškų kiekį, komandos privalo sekti internetu pateikiamą informaciją bei atsirinkti tinkamus duomenis iš žaidimo žemėlapio. Riboti laiko bei kiti resursai sukuria itin įtraukiančią mokymosi aplinką.

Trukmė: 1 – 2 val.

Dalyviai: 4 – 200 žm.

La Hacienda

Komandos ryžtasi išsiaiškinti paslaptį, gaubiančią Enrique Gonzalez mirtį savoje hasjendoje. Pasitelkdamos internetinę 3D virtualią platformą, komandos tyrinėja hasjendą ir ieško užuominų.

Žaidimo programėlė pateikia komandoms įvairias mįsles ir iššūkius. Įvedus atsakymus į programėlę, atrakinamos užuominos, padedančios išnarplioti nusikaltimą. Judėdamos per kiekvieną 3D hasjendos kambarį, komandos randa daiktus, kurie taip pat pagelbėja tyrime.

Žaidimo eigoje, komandos pasitelkia dedukcinio mąstymo įgūdžius bei komandinį sutarimą ir eliminuoja įtariamuosius. Komanda, įveikusi mįsles ir iššūkius greičiausiai ir tiksliausiai, pirmoji išsiaiškina tiesą bei tampa nugalėtoja.

Trukmė: 1,5 – 2 val.

Dalyviai: 4 – 200 žm.

Space Odyssey

Žaidimas nukelia dalyvius į detektyvinį nuotykį – nužudymo vietą apleistame erdvėlaivyje. Akį traukianti grafika bei pabėgimo kambario stiliaus galvosūkiai garantuoja, jog visi dalyviai bus įsitraukę nuo pradžios iki galo.

Programėlės vedamos komandos turės apjungti savo stipriąsias puses ir nuosekliai analizuoti įkalčius, judant per žaidimo lygius. Kiekviename lygyje atrakinamos 3D animacijos, kurios atskleidžia nepažymėtas erdvėlaivio dalis, kelia klausimus ir susijusias mįsles.

Nuolatinė komunikacija yra gyvybiškai svarbi komandoms painiojantis tarp užuominų, pateiktų bylose, vaizdo įrašuose ir užkoduotose dėlionėse. Dalinantis pastebėjimais, komandoms pavyks išaiškinti paslaptį. Laikas tiksi, o norint tapti laimėtojais – svarbus pilnas įsitraukimas!

Trukmė: 1,5 – 2 val.

Dalyviai: 4 – 200 žm.

Everestas

Dvidešimties dienų ekspedicijos metu komandos turi vesti savo klientus iki pat Everesto viršūnės ir atgal. Būtina atsižvelgti į daugybę faktorių, tokių kaip kliento fizinio pasirengimo lygis, oro sąlygos, geriausias maršrutas, deguonies lygis, aklimatizacija, palapinių statymas ir strategijos, kaip pergrudrauti kitas komandas, kūrimas. Kiekvieną ekspedicijos dieną komandoms į planšetes atsiunčiama esminė informacija. Komandos kopia aukštyn, priimdamos staigius, bet „blaivius” sprendimus ir varžosi tarpusavyje.

Tai itin kompleksiškas ir intensyvus žaidimas, sukuriantis daug iššūkių komandoms. Komunikacija nuotoliniu būdu dar labiau atskleidžia kiekvieno komandos nario svarbą bendram tikslui pasiekti.

Trukmė: 2,5 – 3 val.

Dalyviai: 4 – 200 žm.

Trojos didvyriai

Tai įtraukiantis žaidimas, kurio tema – įžymusis Trojos karas. Komandos kuria strategiją ir pradeda judėti žaidimo lauku.

Tempas greitėja su kiekviena „diena”. Susidurdamos su netikėtomis situacijomis, komandos mokosi iš nesėkmių, tobulina strategiją ir toliau planuoją ėjimus. Komandų atstovai – žvalgai ir pasiuntiniai – privalo laiku perduoti tikslius sprendimus nimfoms, kurios, pažeidus sąlygas, gali būti negailestingos ir sukliudyti pasiekti Trojos miestą.

Komandos bendrauja virtualių pokalbių platformoje, kurioje, padalintos į skirtingus kambarius, turi įveikti visus iššūkius. Situacija reikalauja priimti greitus sprendimus, o dirbant nuotoliniu būdu ir esant apribotoms komunikacijos galimybėms, šie iššūkiai tampa dar labiau kompleksiniai.

Trukmė: 2 – 3 val.

Dalyviai: 20 – 200 žm.

20 nemokamų idėjų ir patarimų komandos stiprinimui nuotoliniu būdu.

Digital Global Innovation Game

Tai nuotolinėms komandoms skirta komandos ugdymo veikla, kuri ugdo idėjų kūrimo įgūdžius, kūrybišką mąstymą, bendradarbiavimą bei komunikaciją. Komandos dirba prisijungusios prie specialiaus šio metodo internetinio puslapio. Kiekvienas dalyvis turi po tokį patį kiekį trijų kategorijų interaktyvių kortelių – objektų, technologinių įrenginių bei duomenų. Gavę užduotį sukurti inovatyvų išmanų objektą, paslaugą ar įrankį, dalyviai naudoja korteles, dėliodami jas į skirtingas kombinacijas.

Tuomet, atskiruose pokalbių kambariuose, komandos dalinasi sugalvotais konceptais ir svarsto, kol galiausiai nusprendžia, kurią idėją pristatys. Dalyviai bendradarbiauja kurdami trumpą įtaigią prezentaciją ir pristato ją kitoms komandoms. Laimi komanda, surinkusi daugiausiai įvertinimo balų.

Esant poreikiui, „Global Innovation Game” gali būti pritaikytas pagal Jūsų norimą turinį.

Trukmė: 1 – 2 val.

Dalyviai: 4 – 100 žm.

Visi matomi

Kaip neprarasti tarpusavio ryšio ir išlaikyti įmonės identitetą dirbant nuotoliniu būdu?

Sukurkite bendrą video, kuriame kiekvienas galėtų atskleisti unikalų charakterį. Darbuotojai būtų kviečiami pasidaryti savo nuotraukas (selfi ar paprastas) prie skirtingos spalvos fonų, kurie susiję su Jūsų įmonės logotipo spalvomis. Įjungus šiek tiek kūrybiškumo, žaismingumo ir panaudojus po ranka turimas priemones, nuotraukose žmonės tampa įdomiais personažais. Pateikiame aiškias instrukcijas kaip turi būti padarytos nuotraukos ir kur patalpintos. Iš šių nuotraukų sumontuojame video, kuriame iš pavienių kadrų filmo kulminacijoje susiformuoja Jūsų įmonės logotipas. Po visuotinės premjeros tikrai bus galima pasidžiaugti, kad esame atriboti tik fiziškai, bet socialiai susijungę.

Kaip tai atrodo, galite pažiūrėti čia.

Trukmė: 30 min. – 1 val.

Dalyviai: 40 – 500 žm.

Picture Perfect

Tai yra smagi nuotolinė komandos formavimo veikla, kurios metu dalyviai lenktyniauja bandydami namuose atkurti įvairias nuotraukas, pasitelkiant tik tas aprangas ir daiktus, kuriuos turi šalia. Galutinis rezultatas – itin juokingas ir smagus.

Dalyviai yra suskirstomi į komandas. Kiekviena komanda gauna tą pačią užduotį: atkurti kiek įmanoma daugiau nuotraukų per skirtą laiką. Taškai skiriami už kiekvieną nuotrauką, nesvarbu, kiek tiksliai ji atkartota. Taip pat skiriami taškai už kūrybingumą, humoro jausmą ir dėmesį detalėms.

Finalinės atrankos metu, kiekvienas dalyvis balsuos už jiems labiausiai patikusią nuotrauką ir bus išrinkta laimėjusi komanda. Prizai gali būti sutarti pagal jūsų poreikį.

Trukmė: 1 – 2 val.

Dalyviai: 6 – 100 žm.

Blockbuster'is

Šios veiklos esmė – įmonės verslo žinutes, vertybes ar prekės ženklą perkelti į ekraną, sukuriant dinamišką ir dėmesį pritraukiantį kino filmo anonsą. Po trumpo instruktažo konferencinių pokalbių programėlėje, 3-5 dalyvių komandos susiskirsto į atskirus konferencijos kambarius.

Komandos sugalvoja filmo idėją, sukuria 6-10 scenų siužetinę liniją bei pasirenka garso takelį. Tuomet dalyviai nufilmuoja scenas telefonais ar planšetėmis ir pasidalija filmuota medžiaga su komanda. Realiu laiku gautus įrašus mūsų vaizdo redaktoriai, vadovaujami komandų, sujungia į Oskaro vertą filmą.

Siekiant užtikrinti, jog filmo kokybė yra būtent tokia, kokios ir norėta, daug bendradarbiaujama su komandos nariais ir veiklos fasilitatoriais, tad stiprinami komunikacijos įgūdžiai.

Trukmė: 1,5 – 3 val.

Dalyviai: 4 – 100 žm.

Break Out Bingo

Atsisiuntę programėlę su instrukcijomis, dalyviai pasiruošia pradėti žaidimą vaizdo konferencijos platformoje. Pradedamas pirmasis turas, kurio metu dalyviai, suskirstyti į mažesnes grupeles, kiekvienas užduoda vieną iš klausimų, esančių virtualiose Bingo lentelėse. Klausimai susiję su juokingais faktais, karjeros pasiekimais ar intriguojančiais įvykiais.

Atsakymai (vardai) įrašomi į interaktyvią programėlę. Bet kuris dalyvis gali gauti taškus už bet kurį klausimą, tad atmosfera yra konkurencinga ir įtraukianti. Vos po 3 minučių, dalyviai perkeliami į kitas pokalbių grupes ir viskas prasideda nuo pradžių. Po antrojo turo visi grįžta į vieną pokalbio kambarį ir nekantrauja pasidalinti savo atradimais. Tolimesni turai vis labiau sujungia žmones, kol sušunkama BINGO!

Trukmė: 20 min. – 1 val.

Dalyviai: 10 – 200 žm.

Fenikso projektas

Tai yra hibridinis renginys, leidžiantis gyvai susirinkusiems dalyviams bendradarbiauti su kolegomis iš nuotolinių ofisų ar namų.

Komandos dirba, jog surastų specialius punktus, išbarstytus mieste, atgautų dvyliką auksinių plunksnų ir atskleistų Fenikso lizdo lokaciją. Dalyviai esantys renginio vietoje prisiima „medžiotojų” rolę ir, pasitelkę GPS programėlę, ieško punktų. Dalyviai, pasilikę ofisuose ar dirbantys iš namų, tampa „rinkėjais” ir dirba ties iššūkiais ekrane. Kiekvienąkart pasisekus atskleidžiamos užuominos, o suklydimai gali pareikalauti daugiau resursų.

Tik dirbdama kartu komanda gali įveikti kelionę ir gauti taškus.

Trukmė: 2 – 2,5 val.

Dalyviai: 4 – 120 žm.

Stiprinkite nuotolinės komandos tarpusavio ryšius. Parašykite mums ir netrukus su Jumis susisieksime.