Pasikeitus įmonės vizijai, stipriai pakitus komandai ar kai joje dirba skirtingų kultūrų ir kalbų atstovai, kartais būna sudėtinga susikalbėti ir efektyviai siekti organizacijos tikslų.

Tai yra natūralu ir nusiminti nereikia. Galima laukti, kol viskas susitvarkys savaime, bet o kas, jei pasakytume, kad susibendravimo procesą galima paspartinti?

Tyrimai rodo, kad net 85 % darbuotojų labiausiai motyvuoja veiksminga vidinė komunikacija – informacijos perdavimas įmonės viduje. Apie naujienas galima pranešti tiek el. laišku, tiek renginio ar mokymų metu ir ne tik. Vidinės komunikacijos kokybė priklauso nuo komunikacijos ar žmogiškųjų išteklių specialisto galimybių ir kūrybiškumo.

Efektyvi vidinė komunikacija ir kiti darbuotojų įsitraukimo didinimo ir suvienijimo instrumentai nėra tik populiarūs korporatyviniai terminai: įmonėse, kur darbuotojai jaučiasi aktyviai įsitraukę, darbuotojų kaita vidutiniškai sumažėja 18 %.

Darbuotojų įsitraukimas ir vieningos komandos kūrimas – šie aspektai svarbūs ne tik dėl to, kad darbuotojai turi jaustis gerai darbe. Dar kitas tyrimas atskleidė, kad įmonėse, kuriose dirba itin įsitraukę darbuotojai, yra 21 % didesni pelningumo rodikliai. Tad įsitraukusi ir stipri komanda yra kiekvieno verslo didžiausia vertybė ir siekiamybė.

Tai yra vienas iš Jūsų tikslų? Pateikiame 3 būdus, kurie padės komandai suartėti ir sustiprėti.

 

 

Patarimai ir faktai

 

1. Gyvas įmonės susitikimas.

Jeigu dalis ar net visas kolektyvas dirba iš namų, siūlome bent kartą į mėnesį organizuoti visų darbuotojų ar atskirų padalinių suvažiavimą. Vidutiniškai, įmonėse kas metus pasikeičia 10 % darbuotojų, tad naujokams bus kur kas lengviau įsivažiuoti gyvai pamačius savo kolegas ir vadovą. Taip pat seniai dirbantiems darbuotojams bus lengviau užmegzti ryšį su naujais žmonėmis, o tie nesijaus atstumti.

Ką veikti susitikimo metu? Tik darbo klausimams skirtas susitikimas yra vertas produktyvumo medalio, tačiau efektyvi komanda yra ta, kuri yra vieninga ir įsitraukusi. Nuo to ir reikia pradėti.

2. Komandos ugdymo renginiai.

Jeigu norisi spręsti ne tik darbo klausimus, o supažindinti naujus darbuotojus su kolegomis ar iš esmės keisti bendravimo kultūrą komandoje, Jums reikia kur kas rimtesnių sprendimų, nei vien darbiniai susitikimai.

Ne, turime omenyje ne team building‘us, kas jau tapo savotišku keiksmažodžiu. Mes kalbame apie komandos ugdymo metodus ir mokymus, kurie per verslo simuliacijas ir žaidybinius metodus formuoja pasitikėjimu ir bendradarbiavimu grįstas komandas. 77 % susidūrusiųjų su žaidybiniais metodais teigia, kad toks mokymasis padeda jiems geriau įsisavinti naujas žinias ir patirtis. Tokie faktai įrodo, kad šie metodai yra itin veiksmingi.

Kartais iš tiesų reikia tiesiog pasilinksminti su kolegomis bare, tačiau veiksmingais ugdymo metodais paremti renginiai išryškina asmenybių stipriąsias savybes, parodo tobulintinas komandos vietas ir skatina tikslingą bendravimą. Patirtis rodo, kad po tokių renginių įmonėse vyksta teigiami pokyčiai.

Suprantame, kad norite faktų, o ne tik mūsų nuomonės, tad štai Jums įrodymas: nustatyta, kad iššūkiais pagrįsti žaidybiniai metodai gali pagerinti naujos informacijos įsisavinimą net iki 90 %!

 

3. Atviras bendravimas ir konfliktų sprendimas.

Kaupiant pyktį ir nepasitenkinimą kolegomis, anksčiau ar vėliau „sprogsite“. Kur kas geriau inicijuoti pokalbį ir pasikalbėti apie skaudžias vietas. Jeigu aplinkybės ar baimė neleidžia tiesiai kreiptis pas kolegą, paprašykite žmogiškųjų išteklių personalo ar skyriaus vadovo (-ės) pagalbos.

Didžiąją dalį problemų galima išspręsti paprasčiausiai atviru bendravimu, tačiau jeigu konfliktai yra nevieningos ir neįsitraukusios komandos rezultatas, Jums reikės rimtesnių įrankių, orientuotų į komandos stiprinimą. Stiprioje komandoje automatiškai sumažės konfliktų dažnumas.

Daryti pokyčius nėra lengva, todėl dalis pasiduoda jau pačioje pradžioje, neatlikus nei vieno žingsnio link problemos sprendimo. Tikime, kad galime būti Jums naudingi šiame nelengvame procese.